tytuł

wściekliznaCały czas w naszym kraju notowane są przypadki wścieklizny, jest to jedna z najgroźniejszych chorób odzwierzęcych dlatego tak ważne jest coroczne szczepienie psów i kotów wychodzących przeciwko tej chorobie. Szczepienie jest obowiązkowe dla psów które ukończyły 3 miesiąc życia. Mimo, że szczepienie kotów nie jest obowiązkowe zachęcamy naszych klientów do szczepienia kotów wychodzących, ponieważ niejednokrotnie są one narażone na kontakt z dzikimi zwierzętami.
Obecnie w naszym gabinecie przeprowadzamy akcję szczepienia psów przeciw wściekliźnie dlatego zajrzyjcie do książeczek zdrowia waszych podopiecznych czy upływa termin szczepienia. Szczepieniu podlegają tylko psy zdrowe które w ostatnich 2 tygodniach nie pokąsały człowieka. Każdy psiak (kociak) szczepiony u nas ma przeprowadzone badanie kliniczne w cenie szczepienia. Jeśli zdarzy się tak, że pies pokąsa człowieka wówczas koniecznie jest przeprowadzenie obserwacji. Obowiązkowi obserwacji podlegają wszystkie zwierzęta, które ukąsiły człowieka. W momencie, kiedy człowiek pokąsany przez zwierze uda się do lekarza zostaje wszczęta procedura obserwacji. Lekarz powiadamia sanepid, a ten przesyła nakaz doprowadzenia zwierzęcia do lecznicy weterynaryjnej w celu obserwacji czy dane zwierze nie jest chore na wściekliznę.
Nie ma znaczenia czy dane zwierze było szczepione na wściekliznę czy nie. Właściciel ma obowiązek przyprowadzić zwierzę w celu badania 1,5,10 i 15 dnia po pokąsaniu. Po 15 dniach, jeśli zwierzę okaże się zdrowe, obserwacja zostanie zakończona wydaniem zaświadczenia o zdrowiu zwierzęcia. Jeżeli obserwowane było zwierzę nieszczepione w ciągu ostatniego roku to jednocześnie zostanie ono zaszczepione przeciwko wściekliźnie. Koszt obserwacji jest bezpłatny dla właściciela zwierzęcia. Zaszczepić zwierzaka i poddać obserwacji możecie w naszym gabinecie. Zapraszamy!